PIT - Polska Izba Turystyki

 Aktualności

Newsletter


prosimy wpisać adres e-mail

 
Polska Izba Turystyki
Biuro Wykonawcze
Marszałkowska 9/15 lok. 29
00-626 Warszawa
tel. 22 826 55 36
fax. 22 826 55 36

 Oddział Wielkopolski

» Start » Aktualności » Aktualności z oddziałów » Oddział Wielkopolski

Zmiana warty w Polskiej Izbie Turystyki
22.05.2012

Wybrano nowe władze Polskiej Izby Turystyki

Zmiana warty w Polskiej Izbie Turystyki. Po dwóch kadencjach ze stanowiska prezesa PIT ustępuje Jan Korsak. Jego miejsce zajął dotychczasowy wiceprezes Paweł Niewiadomski, który zdeklasował oponenta stosunkiem głosów: 71 do 33. -Taka jest decyzja Izby. Poddałem się demokratycznej procedurze, ona mnie zweryfikowała i przyjmuję ten wynik z pokorą – powiedział Jan Korsak. – Dziękuję Janku za czystą grę w okresie przedwyborczym. Koledzy, przed nami dużo pracy. – mówił Paweł Niewiadomski.

Na XXIV Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Turystyki, które odbyło się w dniach 13 i 14 maja w Ossie koło Rawy Mazowieckiej przyjechali wydelegowani członkowie PIT z różnych części Polski, by oddać głos na swojego kandydata i uformować nowy zarząd, który będzie reprezentować ich interesy w następnej kadencji. W niekończących się korytarzach potężnego hotelu Ossa napięcie wisiało w powietrzu. Kwestia wyborów nowego prezesa wyraźnie dominowała nad innymi sprawami tego zjazdu. Na twarzach kandydatów rysowało się skupienie, na sali panowało podekscytowanie.

„Cała naprzód” Niewiadomskiego kontra „Moja pasja, nasz sukces” Korsaka

Zaproponowano dwie kandydatury, co nie było dla nikogo specjalną niespodzianką. Wystąpienia przekroczyły nieco ustawowe piętnaście minut, a mówcy podeszli do tematu po dżentelmeńsku. Jak tłumaczyli bez względu na wynik najważniejsza jest jedność Izby, bo w niej drzemie jej realna siła. Choć w wielu punktach ich programy pokrywały się, realizowali odmienne strategie. Jan Korsak odwoływał się do emocji audytorium, podkreślał wieloletnią znajomość z członkami, wskazywał na dobre i trudne czasy, w których izba funkcjonowała pod jego przewodnictwem. Paweł Niewiadomski postawił na zgrabną prezentację multimedialną i zwięźle odpowiadał na pytania. To wystarczyło, by późniejsze niejawne głosowanie przechyliło szalę zwycięstwa na jego stronę. W głosowaniu udział wzięło 104 delegatów, co dało 89% wymaganej ilości. Niewiadomski pokonał rywala ponad dwukrotną przewagą, co było dla niego sporym zaskoczeniem.

– Ze wstępnych sondaży, jeśli można o czymś takim mówić wynikało, że kandydaci mają zbliżoną liczbę zwolenników - mówi. - To jest oczywiście zaskoczenie, ale jednocześnie wskazówka, z jednej strony, że zmiany są potrzebne, z drugiej zaś, że wiele osób mi zaufało, a to wiąże się z bardzo dużą odpowiedzialnością. Której zresztą nie unikam.

„Czeka nas dużo pracy”

Jak podkreśla: wybory się skończyły, teraz czas wziąć się do pracy. - Przede wszystkim interesuje mnie los izby i jej przyszłość. Zaprezentowałem konkretny program, który zamierzam realizować, oczywiście do realizacji tego programu jest potrzebna grupa społecznych działaczy, jak również aparat wykonawczy - tłumaczy. 

Wzmocnienie prestiżu certyfikatu PIT; stała aktualizacja i sprawniejszy przepływ informacji między członkami Izby; efektywne reprezentowanie interesów zrzeszonych przedsiębiorców w kraju i na arenie międzynarodowej; skuteczna integracja członków Izby oraz konkretne szkolenia z zakresu zagadnień branżowych znalazły się w postulatach Pawła Niewiadomskiego, który zapowiedział, że zarząd w pierwszej kolejności zajmie się usprawnieniem wewnętrznej komunikacji. 

- Z całą pewnością jest konieczne żeby do członków trafiały informacje o bieżącej działalności izby, czyli na temat tego, w jaki sposób ich interesy są reprezentowane. Dlatego na kwestiach komunikacji i wykorzystaniu nowych technologii, skupimy się w pierwszej kolejności. Oczywiście są też działania bieżące i je również będziemy realizować - mówił. - Ten system komunikacji jest niezwykle istotny ponieważ każdy sukces Polskiej Izby Turystyki wiąże się z ciężka praca społeczna zrzeszonych działaczy. Dlatego niezwykle ważnym jest, żeby docenić tę współpracę i odpowiednio zmotywować ludzi. W moim przekonaniu w ten sposób należy budować Izbę.

Jan Korsak odchodzi z PIT

Walne Zgromadzenie PIT podziękowało za dziesięcioletnią prezesurę Janowi Korsakowi, który zapowiedział całkowite wycofanie się szeregów Izby. 

-Taka jest decyzja Izby. Poddałem się demokratycznej procedurze, ona mnie zweryfikowała i przyjmuję ten wynik z pokorą – powiedział Jan Korsak. – Pozostaje mi życzyć Izbie jak najlepiej, działanie w niej było moją pasją i poświęciłem temu mnóstwo swojego czasu, ale werdykt pokazał wyraźnie, że zapotrzebowanie na moją osobę się skończyło. Członkowie mają inną koncepcję funkcjonowania Izby w związku z czym to, co ja do tej pory oferowałem nie jest już potrzebne. Życzę im powodzenia - dodał. 

- Znaleźliśmy się teraz bardzo trudnej sytuacji, ponieważ po dziesięcioletnim okresie poprzedniej prezesury każdy wybór nowej władzy szczególnie w organizacji społecznej ma określone konsekwencje – mówi Niewiadomski. - W tej chwili sporo osób jest nieusatysfakcjonowanych, bo jak to w wyborach bywa wokół kandydatów tworzą się określone grupy. Wierzę, że kiedy emocje opadną, a one powoli zaczynają opadać, usiądziemy jeszcze raz i spokojnie porozmawiamy na temat naszych priorytetów i sposobu ich realizacji.

Program na następną kadencję

Delegaci uchwalili program na najbliższe cztery lata. Wybrane zostało Prezydium, Rada Naczelna, Naczelna Komisja Rewizyjna. Ponadto powołano sześć stałych komisji programowych. Jak wynika z przedstawionego programu w latach 2012-2016 Izba położy szczególny nacisk na podjęcie działań zmierzających do zmian regulacji prawnych. Ma to zapewnić lepsze warunki w prowadzeniu działalności gospodarczej przez jej członków. Poza tym PIT zamierza zaktywizować zrzeszonych członków, wykorzystując ich wiedzę i doświadczenie. W działaniach lobbingowych na rzecz branży turystycznej konieczne będzie skuteczniejsze wykorzystanie marki PIT, czemu posłuży szereg zabiegów marketingowych. Niemniej ważne jest pozyskiwanie nowych członków i zapewnienie im poczucia integracji i bezpieczeństwa. Poza tym budowanie skutecznej komunikacji wewnątrz Izby, a także skuteczna polityka informacyjna. Tu z pomocą miałyby przyjść nowe technologie m.in. media społecznościowe jak Facebook, czy Twitter. Informacje mogłyby być również wysyłane przy pomocy smsów. Izba zapowiada także szerszą współpracę z innymi organizacjami oraz instytucjami zajmującymi się turystyką.

Sławek Rapior

 

Pliki do pobrania