PIT - Polska Izba Turystyki

 Komunikaty

Dla członków PIT

Login:

Hasło:

Wyszukiwanie

Nazwa:

Miasto:

Województwo:
 
Polska Izba Turystyki
Biuro Wykonawcze
Marszałkowska 9/15 lok. 29
00-626 Warszawa
tel. 22 826 55 36
fax. 22 826 55 36

 Komunikaty

» Start » Komunikaty

Jak powinna wyglądać dokumentacja pracownicza od 1.01.2019 r. – szkolenie PIT
25.01.2019

Polska Izba Turystyki zaprasza na szkolenie: Zmiany w prawie pracy 2018-2019 ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej, które odbędzie się 8 lutego 2019 r. w Warszawie. Zarejestrować można się pod linkiem https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=881.

Termin: 8.02.2019 r. Czas: 11:00-16:00
Miejsce: Warszawa

Od 1 stycznia 2019 r. wchodzą w życie nowe przepisy regulujące zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Zakres zmian przewiduje m.in. wprowadzenie formuły elektronicznej prowadzenia dokumentacji, jak również nowe zasady prowadzenia akt osobowych. Równocześnie, od 25.5.2018 r. obowiązuje nowe, surowsze prawo danych osobowych, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych (tzw. RODO), które wymusiło zmianę podejścia do przechowywania i wykorzystywania danych osobowych.

Należy pamiętać, że zgodnie z przepisem przejściowym nowe zasady będą obowiązywać każdego pracodawcę, nie tylko tych, zatrudniających nowych pracowników. Oznacza to, iż teczka akt osobowych i pozostała dokumentacja każdego pracownika będą musiały być prowadzone według nowych zasad.

Organizowane przez PIT szkolenie ma na celu usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji towarzyszącej zatrudnianiu pracowników. Dodatkowo celem szkolenia jest nabycie praktycznej umiejętności przygotowywania dokumentacji pracowniczej prawidłowej pod względem formy i treści. Znajomość tych przepisów pozwoli na uniknięcie wysokich kar administracyjnych związanych z nieadekwatnym do celu gromadzeniem danych osobowych.

Dla kogo? Oferta szkolenia skierowana jest do pracowników, którzy na co dzień mają do czynienia z dokumentami kadrowymi, członków zarządu i dyrektorów działów kadr i płac, managerów i specjalistów działów HR, księgowości, jak i pozostałej kadry menedżerskiej reprezentującej branżę turystyczną.

Program: 1. Zasady prowadzenia akt osobowych pracowników i archiwizacji dokumentacji pracowniczej.
2. Nowe zasady prowadzenia i archiwizowania dokumentacji pracowniczej na podstawie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją.
3. Ochrona danych osobowych pracowników według RODO: pracodawca jako administrator danych.
4. Dokumenty pochodzące od kandydatów na pracowników.
5. Dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia, kwestionariusz osobowy pracownika.
6. Dokumenty związane z nałożeniem kary porządkowej – nowa część C w aktach osobowych.
7. Dokumenty dotyczące ustania stosunku pracy – część D akt osobowych.
8. Pozostała dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy.
9. Umowy zlecenia, umowy o dzieło – zakres kontroli PIP i ZUS.

Wykładowca: Justyna Zając-Wysocka - radca prawny, doradca podatkowy, przewodnicząca zespołu ds. podatków PIT, członek komisji fiskalnej ECTAA. Doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego i członek zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawno-podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo-administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz uznanym wykładowcą problematyki podatku od towarów i usług. Uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking Dziennika Gazety Prawnej).

Informacje organizacyjne:
CENA SZKOLENIA DLA CZŁONKÓW PIT - 250,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%)
CENA SZKOLENIA DLA FIRM, KTÓRE NIE SĄ CZŁONKAMI PIT - 500,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%)

NA SZKOLENIE ZAPISZ SIĘ, KLIKAJĄC TUTAJ