PIT - Polska Izba Turystyki

 Komunikaty

Dla członków PIT

Login:

Hasło:

Wyszukiwanie

Nazwa:

Miasto:

Województwo:
 
Polska Izba Turystyki
Biuro Wykonawcze
Marszałkowska 9/15 lok. 29
00-626 Warszawa
tel. 22 826 55 36
fax. 22 826 55 36

 Komunikaty

» Start » Komunikaty
Spotkanie z delegacją Antalyi Spotkanie z delegacją Antalyi 2

Spotkanie z delegacją Antalyi
08.06.2017

Przedstawiciele PIT wzięli udział w konferencji prasowej z udziałem delegacji Antalyi oraz Coral Travel. Wizyta tureckiej delegacji związana jest z planami promocyjnymi na polskim rynku.

W konferencji, która odbyła się 8 czerwca w Warszawie wzięli udział: prezes PIT Paweł Niewiadomski, Iwona Nasiłowska z Biura Wykonawczego PIT, a po stronie tureckiej: Yusuf Hacisuleyman, wiceprezes Ibzy Przemysłowo Handlowej Antalyi i prezes biura ds promocji Antalyi, Yaşar Döngel, członek zarządu Lotniska w Antalyi, Erkan Yağcı, prezes Śródziemnomorskiego Stowarzyszenia Hotelarzy Turystycznych i Ayhan Bectas, reprezentujący stowarzyszenie inwestorów z Antalyi. W spotkaniu uczestniczył również Kaan Ergun, prezes Coral Ravel oraz Sururi Çorabatır, Konsul Rzeczpospolitej Polski w Antalyi.

Podczas konferencji prasowej zaprezentowane zostały najnowsze dane dotyczące turystyki z Polski do Antalyi, możliwości turystyczne tego regionu i strategiczne plany na przyszłość dotyczące sprzedaży produktu na naszym rynku.

"Głównym celem naszej delegacji jest dalszy, owocny rozwój współpracy na linii Antalya-Warszawa. Jednocześnie chcemy przekształcić Antalye z miejsca, które tylko przyjmuje i obsługuje turystów na takie, gdzie Europa może rozwijać też inne gałęzie biznesu. Oczywiście turystyka jest takim filarem, który podtrzymuje pokojowe stosunki, wzmaga pozytywne emocje i relacje, ale chcemy te pozytywne relacje przenieść też na inne sfery biznesowe. Odwiedzamy więc różne kraje proponując wielorakie możliwości wzajemnej współpracy, stąd dzisiaj jesteśmy w Warszawie" – mówi YUSUF HACISÜLEYMAN Wiceprezes Izby Handlowo Przemysłowej Antalya.

Delegaci spotkali się z Ambasadorem Republiki Turcji w Warszawie - Tunç Üğdül oraz z Radcą Biura ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji - Volkan Akgül. Turcja, szczególnie Antalya, to rokrocznie najważniejszy kierunek sprzedaży dla polskich touroperatorów.

Ważnym punktem wizyty było również podpisanie w Warszawskiej Izbie Handlowej umowy o wzajemnej współpracy na linii Antalya – Warszawa. Delegacja spotkała się również z dziennikarzami na śniadaniu prasowym, podkreślając, że są oni nieocenioną pomocą, by ten most łączący Antalye z Warszawą jeszcze bardziej wzmacniać i tę przyjaźń pielęgnować.

"Chcemy wykorzystać ten most, który dzięki turystyce został zbudowany między Antalyą a Warszawą i rozszerzyć go o dalszy biznes. Polska jest dla nas bardzo ważna, bo łączy nas już ponad 600 letnia historia wzajemnych stosunków dyplomatycznych w przyjaźni. Kultury nasze również są podobne, mamy do siebie dużą sympatię i myślę, że to właśnie powody, dla których Antalya tak licznie przyjmuje Gości z Polski. Oczywiście zachęcamy też Turków do odwiedzania Polsk, tak by obie strony tej współpracy i brały i dawały jednocześnie" - dodaje YUSUF HACISÜLEYMAN Wiceprezes Izby Handlowo Przemysłowej Antalya.

"W 2015r port lotniczy w Antalyi obsłużył 28 milionów pasażerów, co daje pozycje nr 14 najbardziej uczęszczanego lotniska w Europie i 51 na świecie. W 2015 r odwiedziło nas 250 000 polskich turystów. W 2016 r turystyka w Turcji jak wiadomo spowolniła, ale ten rok znowu zapowiada się ze wzrostem 55% również jeśli chodzi o przyloty z Polski, gdzie w sezonie będzie ok. 30 lotów tygodniowo. Patrząc na liczby z maja i grafiki lotów widzimy, że taka prognoza jest jak najbardziej słuszna" - zapewnia YAŞAR DÖNGEL Członek Zarządu Lotniska Antalya.

Antalya jest 12. najczęściej odwiedzanym miastem na świecie, co roku odwiedza nas mniej więcej 12 milionów turystów. Jesteśmy na to przygotowani oferując ponad 600 000 miejsc w ponad 1300 hotelach, w tym 400 to obiekty 5*. Obecne inwestycje w Antalyi celują w takie luki, w to czego jeszcze brakuje, bo podstawowa baza hotelowa jak widać jest bardzo szeroka - potwierdza ERKAN YAĞCI Prezes Izby Inwestorów i Hotelarzy Regionu Region Śródziemnomorskiego.

Jedną z ostatnich inwestycji jest hotel wybudowany w formie parku rozrywki, z bardzo bogatą propozycją różnorodnych aguaparków, oceanarium a nawet roller coaster, w regionie Belek. Jednak jak dodaje AYHAN BEKTAŞ - wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Turystycznych, to tylko jedna z wielu inwestycji.

"Jeśli chodzi o sektor turystyczny, mówiąc o lotniskach, portach czy hotelach inwestujemy w Turcji łącznie ok. 15 mld $ rocznie. Jeśli chodzi o hotele to skupiamy się na renowacji istniejących. Koncentrujemy się przede wszystkim nad projektami, które mają usprawnić infrastrukturę. Mowa np. o nowym lotnisku w Stambule, które ma być ukończone w 2019 r. Będzie to albo największe albo drugie największe lotnisko na świecie."

"Do roku 2023 chcemy także wybudować most w regionie Çanakkale przy cieśninie Dardanele. Planowana jest również budowa sieci autostrad łączących wschód ze zachodem kraju. W samym regionie Antalya są budowane dwie olbrzymie obwodnice, by turyści nie musieli już stać w korkach w drodze z i na lotnisko jak również tramwaj, który zostanie doprowadzony do samego portu lotniczego. W planach jest również zamienienie terenów targowych Expo w ogromny park rozrywki w Antalyi" – podsumowuje AYHAN BEKTAŞ - wiceprezes Stowarzyszenia Inwestorów Turystycznych

Współorganizatorem i partnerem delegacji z Turcji był członek PIT, touroperator Coral Travel Wezyr Holidays, który jest liderem w organizacji wakacji do Antalyi z Polski, gdzie tylko w 2016 r 65% wszystkich turystów z Polski przyjechało za pośrednictwem tego biura podróży.

W tej chwili możemy śmiało powiedzieć, że tegoroczny sezon będzie dla Turcji bardzo dobry. Mamy obecnie 85% wzrost sprzedaży letnich ofert i udział w sprzedaż utrzymamy na poziomie nie mniejszym jak 50% całej sprzedaży pakietowej z Polski – szacuje Kaan Ergun, Dyrektor Generalny CTWH - Antalya to najważniejszy kierunek dla niemal wszystkich biur podróży w Polsce. Niezmiennie (poza 2016 r) jest kierunkiem nr 1 wśród polskich turystów wyjeżdżających na wakacje z biurem podróży (pakietowe). Stąd potrzeba rozwoju współpracy między Polską a Turcją i odkrywania przed turystami jej nowych atrakcji. Bardzo nas więc cieszą inicjatywy budujące współpracę pomiędzy oboma miastami i z przyjemnością wspieramy taką aktywność – dodaje Kaan Ergun.

Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki, pytany o ewentualną zmianę strategii sprzedażowej oferty tureckiej przez polskie biura (w kontekście rosnącej sprzedaży indywidualnej na rynku niemieckim), powiedział: “Nie ma co porównywać rynków niemieckiego i polskiego. Polscy touroperatorzy są w trudniejszej sytuacji, spowodowanej restrykcjami dotyczącymi transportu lotniczego i limitami. Biura niemieckie mają dostęp do większej liczby biletów lotniczych. Dlatego na rynku niemieckim większa jest liczba rezerwacji indywidualnych niż na rynku polskim. Jednak z naszych danych wynika, że dynamika sprzedaży oferty tureckiej przez touroperatorów działających na rynku polskim wzrasta.”